Byla jsem měsíc v Anglii. Sama. Jakože úplně sama. Deník první bude hodně obecný. Popíšu Vám, kde jsem byla, kam jsem chodila do školy a jednotlivé zážitky už necháme na další díly.

Proč jsem tam byla?

V Anglii jsem strávila čtyři týdny v rámci jazykového kurzu. Konkrétně jsem byla ve městě Brighton. Celý kurz jsem měla zařízený od agentury Intact. Byla jsem na programu Junior 28 na škole St. Giles.


Škola – jak škola fungovala?

Do školy jsem chodila od pondělí do pátku na 6 hodin. Škola začínala v 9 hodin a končila v 15.40. První dvě hodiny probíhaly bez přestávky a byly zaměřené hlavně na gramatiku a slovní zásobu. Pak následovala půl hodinová přestávka na svačinu, kafe atd. Třetí hodinu jsme pokračovali se stejným učitelem ale hodina byla více zaměřená na praktické využití nově naučené látky, tudíž zejména konverzaci. Pak jsme měli krátkou desetiminutovou přestávku a čtvrtou hodinu jsme pokračovali s jiným učitelem. Čtvrtá hodina byla zejména zaměřená na porozumění textu, video reportáže či poslechu. Většinou jsme probírali aktuální témata, která byly zrovna velmi probírané ve Velké Británii. Četli jsme noviny, poslouchali rádio, koukali na BBC a pak diskutovali a učitel se nás ptal na různé otázky, aby zjistil, zda jsme textu porozuměli. Po čtvrté hodině byla hodinová pauza na oběd. Po obědě jsme pokračovali s dalším učitelem dvě hodiny v kuse zaměřené na mluvení. Učebnice jsme používali pouze v ranních hodinách s „hlavním“ učitelem. Pak už jsme měli volný program. Mohli jsem se ale účastnit tzv. „social programme“. Jednalo se o odpolední aktivity mimo školu za účelem seznámení se s ostatními studenty a prohlubování komunikativních schopností v přirozeném prostředí. Šli jsme například na Bowling, do kina, do kavárny atd.


Prostředí školy a metodika

Musím říct, že je to něco absolutně jiného než jsem v ČR zvyklá. Každá třída má 8-12 studentů a přístup učitelů je velmi inviduální. Každá třída na škole byla vybavená interaktivní tabulí, na kterou nám učitelé promítali materiály, obash učebnice nebo různé pomůcky k učení se. Škola St.Giles má mnoho výhod, ale bohužel i nějaké nevýhody. Mezi hlavní výhody bych řadila lokalitu. Škola se nachází v srdci Brightonu a z okna třídy vidíte nejznámější budovu ve městě – Royal Pavilion. Škola je opravdu velká a celkem v ní studuje asi 400 studentů. Je rozdělena do tří budov, které na sebe navazují. A to je ta největší nevýhoda. Všechny budovy jsou propojeny spoustou schodišť. Ale to je jen taková drobnost:) Velkou výhodou je takzvané Private Study Center. Jedná se o knihovnu s rozsáhlou sbírkou knih rozdělených podle úrovní jazyka, připojením k WiFi, počítači a studovnou. Najdete tam i například sbírky časopisů nebo přípravné testy k jazykovým zkouškám jako je CAE, FCE a CPE. Když už mluvím o té WiFi, tak ta je k dispozici zdarma po celé škole. Ve škole je také kantýna. Tu jsem ale k obědům skoro vůbec nevyužívala, jelikož většinou nenabízeli nic bezlepkového. Super věcí, kterou na škole mají, je e-learning zóna. To je nástroj, který jsem si naprosto zamilovala. Je to webové rozhraní, kde můžete sledovat své známky, obsahy hodin a procvičovat si své jazykové dovednosti. Najdete tam i cvičení k různým učebnicím AJ, cvičení tématicky dle gramatiky apod. Každý student má svůj profil a má k němu přístup rok. To znamená, že po vašem odjezdu stále můžete e-learning využívat a jazyk si procvičovat. To je dokonalý! Učitelé mají k žákům velmi individuální přístup. Každé dva týdny se píše test z probrané látky a skládá se většinou ze tří aspektů – gramatika, psaní plus čtení a poslech. Pak si učitel zve všechny žáky na takzvané 1-1 meetingy, kdy se ptá na průběh jeho studia, dává mu rady ohledně toho a dává mu feedback ohledně jeho pokroku.


Tak. A to by bylo k prvnímu článku asi všechno. Příště už Vám povím víc o mých prvních dnech v Brightonu, místě, kde jsem bydlela a zajímavých příhodách. Stay tuned!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..